aku rasa jijik lihat tangan kotor ini. rasa mual tengok muka sendiri.
husnuzon

9

Tak tahu kenapa semenjak melepasi tahap Pujangga Maut Remaja ayat Bahasa Melayu aku semakin mundur dan semakin fasih untuk putar belit ayat Khafir. Nauzubillah. Rasanya dah lama tak main ayat dengan tahi hingga bahasa pun jadi basah. Dia langkah kaki kiri tak baca bismillah. Tak kira tahap mana celakanya semua dia redah. Kalau macam ni lah nafsu kau, boleh hitam legam masa depan kau.

Mulut kalau tak jaga memang habis kena bedal. Nafsu cakap lepas boleh buat muka rosak. Rima cerita nak panas tapi bila aku putar belit isi kau haprak. Meyibuk dalam cerita orang nombor satu aku bagi kat kau. Macam mak limah lah kau ni. Tak mengaku lidah selalu mengarut. Aku bagi bukti nanti kau terkejut.

Dah kata bayak kali. Sembang guna otak. Jangan tembak laju sangat. Lidah tu kalau bercabang kiri kanan boleh bawa kau ke liang lahad. Otak lembab nak maki semua orang. Apa kau fikir depa baghal macam kau? Jangan mulut kak,adik,abang. Ayat bodoh jangan kasi terbang kosong.

Konon nak sorok sentence bodoh kau. Jangan cuba ler, sekarang semua hujung jari. Aku sepak muka kau tak pasal senget nanti. Lebih baik jaga mulut sebelum hilang nanti ya. Disebabkan mulut puaka boleh hilang kerja,kerjaya,maruah. Nanti tak pasal-pasal kena gelak setan. Cakap gebang memang dalam diri kau. Tapi bila kiamat muncul baru cari kaki aku minta sorry. Oh sorry ler.

Belit lah lidah kau dari A sampai ke Z.


Kisah pulak aku.

No comments: