aku rasa jijik lihat tangan kotor ini. rasa mual tengok muka sendiri.
husnuzon

Kawan nak cakap something ni.

bismillah. assalamualaikum.

aku tahu kamu baik. aku tahu semua itu.
aku pasti seronok kalau kawan sama kamu.
kamu seorang penghibur duka dan lara.

sejak lima bulan lalu kamu berubah.
barubah tahap kuasa maksima.
ego kamu mula tinggi dari langit atas sana.

sejak itu kamu tak anggap aku seorang kawan.
aku salahkan media.
kau terasa ke dengan status aku wahai kawan?

kalau kau rasa kau betul wujudkan kebenaran.
terangkan pada ku masalah mu.
aku cuba mengerti.

balas lah aku supaya aku tahu.
tak perlu aku tunggu kamu sepanjang hari.

jangan cakap aku sorang saja.
kau pun sama.
status kau.
kesalahan kau.

duduk dibilik seorang diri... pikirkan salah mu...

yaa, kau seorang pengherdik sana sini.
kau seorang yang tak boleh terima kenyataan.
kau susah untuk lihat kesalahan diri kau.
kau hanya tahu kesalahan orang lain.
itu kelemahan kau.
kau lah orang itu.

yassin dan al-fatihah ke atas diri mu.

sekian.


5 comments:

Juno said...

sebahagian jiwa kau ke yang dah mati?

maaf, aku lost sikit.

tak cukup tidur boleh buat otak aku jadi bebal.

imhNsr said...

bukan jiwa aku, tapi jiwa dia.

jiwa aku hanya mati bila dia sindir aku.

AdibahAzman said...

chill dude hehe

najwa aminah abas said...

aku suke buat confrontation. kalau ade orang yang buat aku rasa macam taik.

imhNsr said...

haa, tak yah rasa. memang taik pun.