aku rasa jijik lihat tangan kotor ini. rasa mual tengok muka sendiri.
husnuzon

dan aku berhujah <---

hari pertama pada tahun dua kosong satu dua.


pagi tadi, selepas subuh aku lena semula di atas tilam keras aku. aku tak sedar. lama. sekali lagi aku bangun lewat. maaf. banyak kali sudah.

zohor dan asar sudah pun masuk. masa gini baru nak update. sejak ni emak kawal berokband. buat kerja dulu, dan dapatlah upah dia iaitu berukband.

hari baru, azam baru. aku baca timeline di twitter owh, dasyatnya ! semua sibuk dok kemukakan azam baru. semua sibuk dok tweet azam baru yang ingin dicapai. tapi, suatu hari nanti adakah kata kau itu akan menjadi kawan?

aku boleh lihat setiap hari dan tahun. bermula dari diri sendiri. azam tahun lepas tak pernah terbongkar. azam itu sering tersembunyi jauh di dalam lubuk hati ini. azam tahun lepas tak di duga.

"tahun ini aku mahu solat selepas masuk waktu. tidak boleh tangguh"
"tahun ini aku mahukan keputusan yang cemerlang bagi membuktikan siapa aku sebenarnya"

*niat tahun lepas di lanjutkan lagi pada tahun ini. ya, tahun 2012* sememangnya aku rindu 2011. sepenuh hati ini.

dimana seorang kawan telah terlajak kata dalam megemaskini muka bukunya/facebook. dan aku takkan terlupa apa itu erti sahabat duniawi. dimana hati seorang gadis ini telah tersangkut dengan bekas budak sekolah menengah agama tinggi. dimana semua permusuhan telah dileraikan.

ya Allah, aku dapat rasakan angin yang lalu tadi telah mengambil semua kenangan ku. manakah dibawanya? manakah ia akan pergi?

miranda kau.
hati kau.
jiwa kau.

4 comments:

aidabeelicious said...

awak tahu? saya suka awak. Opss takde kena mengena pung.Kbaii

samigos. said...

aida, really? sepenuh keikhlasan? haha. kita pun suka aida jugak. hehe

AdibahAzman said...

adik ku. haha k tetiba

samigos. said...

adibah, ha. kau nak apa wahai kakak ! kekekeh